V: UPM digitalisoi hankintaprosesseja luomalla yhteistyöympäristön toimittajiensa kanssa. SAP Ariba -ratkaisun avulla yksinkertaistetaan ja automatisoidaan prosesseja, kuten tarjouskilpailua, sopimusten tekemistä, tarvesuunnittelua ja ostotapahtumia. Näin UPM haluaa saavuttaa tehokkaan ja kestävän toimittajaverkoston, integroida toimittajat liiketoimintaprosesseihin läpinäkyvästi ja edistää prosessien tehokkuutta sekä laatua.
Usein kysytyt kysymykset
V: Kutsumme toimittajat liittymään Ariba Network -alustaan ja täyttämään UPM:n rekisteröintilomakkeen vaiheittain vuosina 2020–2022. Lähetämme sinulle ilmoituskirjeen, kun on aika toimia.
V: UPM huolehtii maksuista, jotka liittyvät liiketapahtumiisi kanssamme Ariba Network -alustalla. Sinulta saatetaan kuitenkin periä maksuja liiketoimista, joita sinulla on muiden asiakkaidesi kanssa.
V: Kyllä. Arvostettuna toimittajana osallistumisesi hankkeeseen on erittäin tärkeää, jotta liikesuhteemme pysyy voimassa.
V: Yleisiä tietoja Ariba Network -alustasta löytyy SAP Ariba -verkkosivuilta. Luotuasi käyttäjätilin Ariba Network -alustalle saat käyttöösi myös Ariba-tukikeskuksen, jossa on paljon hyödyllistä tietoa.
Kun aloitamme prosessin kanssasi, saat UPM:ltä tarkat ohjeet. Voit myös ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa osoitteessa join.ariba@upm.com.
V: Ariba Network on maailman suurin B2B-kaupankäyntialusta. Sen kautta saat muun muassa seuraavat hyödyt:
- Saat ostotilausilmoituksia ja voit lähettää tilausvahvistuksia sekä laskuja sähköisesti.
- Voit luoda tuote- ja palveluluetteloita.
- Voit pienentää hallinnollisia kuluja.
- Voit seurata liiketapahtumia UPM:n kanssa verkossa.
- Voit osallistua tarjouskilpailuihin ja sopimusneuvotteluihin.
- Voit tukea UPM:n strategista liiketoimintasuunnitelmaa.
V: Kyllä. Kun aloitamme prosessin kanssasi, lähetämme sinulle ohjeet ja kutsumme sinut koulutuswebinaariin.
V: Kyllä. Sinun on täytettävä UPM:n oma rekisteröintilomake. Voit toki kuitenkin käyttää nykyistä Ariba-tiliäsi, kun kirjaudut sisään kyselylomakkeeseen.
V: Kyllä. Kerro asiasta kollegoillesi, erityisesti niille, jotka osallistuvat liiketoimintaprosessien kehittämiseen sekä tilaus- ja myyntiprosessien suorittamiseen.
V: Voit ottaa meihin yhteyttä osoitteessa join.ariba@upm.com. Muista lähettää meille ainakin seuraavat tiedot: yrityksen täydellinen nimi ja osoite, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja UPM-toimittajanumero, jos tiedät sen.
V: Ensimmäisessä vaiheessa käytettävissä ovat ostotilausten vastaanottaminen ja tilausvahvistusten lähettäminen, ennakkoilmoitusten lähettäminen ja laskutus. Valikoiduille toimittajille on tulevaisuudessa tarjolla enemmän toimintoja.
V: Pääkäyttäjän valitsee henkilö, joka luo käyttäjätilin. Tilillä voi olla vain yksi pääkäyttäjä, mutta ilmoituksia voi vastaanottaa enintään kolme (3) henkilöä. Suosittelemme, että ilmoitusten vastaanottamiseen käytetään ryhmäsähköpostiosoitetta.
Varmista, että delegoit pääkäyttäjän roolin jollekulle kollegallesi, jos olet pitkään poissa, vaihdat työtehtävää tai lähdet pois yrityksestä. Jos pääkäyttäjä täytyy vaihtaa, mutta edellinen pääkäyttäjä ei ole tavoitettavissa, ota yhteyttä Aribaan.
V: Inbox- ja Outbox-toimintoja voivat käyttää vain Enterprise-tilin haltijat. Jos sinulla on liiketapahtumia UPM:n kanssa, voit päivittää Standard-tilisi Enterprise-tiliksi maksutta. Ilmoita vain asiasta meille. Kun teet liiketoimia muiden asiakkaiden kanssa yritystilillä, sinulta saatetaan periä maksu.